Kancelaria Prawna Viggen oferuje wsparcie Klientom w sprawach związanych z roszczeniami wynikającymi z umów ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi (tzw. polisolokaty). Dzięki długoletniemu doświadczeniu i gruntownej wiedzy na temat nieuczciwych praktyk ubezpieczycieli i zawieranych w umowach klauzul abuzywnych, jesteśmy w stanie zapewnić naszym Klientom efektywną pomoc w zakresie odzyskania nienależnie pobranych przez Towarzystwa środków pieniężnych.

Roszczenia związane z tzw. „polisolokatami” w zależności od konkretnego Towarzystwa Ubezpieczeniowego, można podzielić na:

  1. Roszczenia dot. opłat pobranych z tytułu likwidacji umowy ubezpieczenia na życie, zawartej z Ubezpieczeniowymi Funduszami Kapitałowymi i/lub opłat administracyjnych/za zarządzanie/za zawarcie i prowadzenie umowy pobieranych od każdej wpłaconej składki bieżącej w trakcie całego okresu trwania umowy;
  2. Roszczenia dot. odzyskania całości strat finansowych poniesionych w związku z umową z UFK – w tym zakresie kwestionujemy legalność całej umowy i dochodzimy jej nieważności, poprzez co możliwe jest odzyskanie przez konsumenta całej sumy wpłaconych składek na ubezpieczenie.

W zakresie różnorodnych opłat stosowanych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe warto zaznaczyć, że bezprawne pobieranie wspomnianych opłat od posiadaczy umów indywidualnych, czy grupowych z UFK jest wciąż potwierdzane w licznych wyrokach, które zapadają przeciwko takim towarzystwom jak Aegon, Allianz, PKO (dawniej Nordea), Compensa, Uniqa (dawniej AXA), Vienna (dawniej Scandia), EUROPA czy Open Life. Szacuje się, iż ponad 98% postępowań dotyczących zwrotu tzw. opłaty likwidacyjnej kończy się korzystnie dla konsumenta. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku opłat pobieranych od każdej wpłacanej przez konsumenta składki bieżącej (ujmowanych różnorako w zależności od Towarzystwa). Niejednokrotnie w przypadku jednej polisolokaty Towarzystwo stosowało bowiem klauzule abuzywne tak w zakresie opłat likwidacyjnych, jak i opłat administracyjnych/za zarządzanie/za zawarcie i prowadzenie umowy.
Obecnie konsument może żądać zwrotu bezprawnie pobranych opłat bądź poniesionych strat finansowych nawet w przypadku umów ubezpieczenia na życie UFK, które zostały rozwiązane w okresie 10 lat wstecz.