Stowarzyszenie URKSiTD "Najlepsza Droga"
Kogutek 1B, 32-300 Olkusz
biuro@najlepszadroga.pl

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI STOWARZYSZENIA URKSiTD „NAJLEPSZA DROGA”

  1. STOWARZYZENIE ”NAJLEPSZA DROGA”. JEST AUTOREM ZMIAN W ZAKRESIE:
    1. Poprawy błędnego tłumaczenia art. 9 Umowy AETR,
    2. Autorem korzystnej dla przewoźników interpretacji art. 12/561/2006/WE,
    3. Autorem ujednoliconego z Głównym Inspektoratem Pracy stanowiska w zakresie prawidłowości stosowania „Świadectwa Działalności Kierowcy”,
    4. Autorem ujednoliconego z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego stanowiska w zakresie prawidłowości stosowania „Świadectwa Działalności Kierowcy”,
    5. Autorem ujednoliconego z Niemieckim BAG stanowiska w zakresie prawidłowości stosowania „Świadectwa Działalności Kierowcy”,
    6. Autorem poprawy błędnego tłumaczenia Rozporządzenia 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r.w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006, dnia 21 kwietnia 2010 r .,
    7. Autorem poprawy błędnego tłumaczenia rozporządzenia 1071/2009 WE,
    8. Autorem analizy projektu nowelizacji Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami Dz.U. 2011 nr 30 poz. 151,
    9. Stowarzyszenie jest autorem nowelizacji tzw.: „specustawy autostradowej”.

WYKAZ PRAC, OPRACOWAŃ ORAZ PISM WYKONANYCH W IMIENIU STOWARZYSZENIA UCZESTNIKÓW RYNKU KOMUNIKACJI SAMOCHODOWEJ I TRANSPORTU DROGOWEGO „NAJLEPSZA DROGA”

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2023

  1. Pisma kierowane do Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Departament Prawny w związku z pracami legislacyjnymi, zmierzającymi do uelastycznienia przepisów związanych z powierzeniem pracy cudzoziemcom – sygn. pism: SND/01/06/2023; SND/01/06-11/2023 – Odpowiedź ministerstwa z dnia 6 czerwca 2023 roku o sygn. gip-gpl.450.91.2023.2 Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej odpowiedziało, że przy pracach legislacyjnych, umożliwiających wprowadzenie zmian w Ustawie o promocji zatrudniania i instytucjach rynku pracy, uwzględniona zostanie kwestia doprecyzowania przepisów dotyczących powierzenia pracy cudzoziemcowi. W dniu 05.12.2023 roku Stowarzyszenie otrzymało pismo o sygn. DRP-XI.0211.246.2023.JP kierowane z Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, Departament Rynku Pracy w którym informuję, że zostanie dokonana szczegółowa analiza przekazanych przez Stowarzyszenie propozycji zmian w obowiązujących przepisach dotyczących zatrudniania cudzoziemców
  2. Pismo kierowane do Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Ministerstwa obrony Narodowej w sprawie członka stowarzyszenia – dot. poręczenia osobistego i społecznego z dnia 4 września 2023 roku. Przesłane pismo zawierało wniosek : o przychylenie się do wniosku członka stowarzyszenia o wstrzymanie wykonania wymiaru kary po to aby członek stowarzyszenia mógł na wolności oczekiwać na rozstrzygnięcie Skargi do Sądu Najwyższego w sprawie „paserstwa biernego”; weryfikację działania Prokuratora w sprawie członka stowarzyszenia; rozpoznanie możliwości rozstrzygnięcia Wniosku członka stowarzyszenia o wstrzymanie wykonania wymiaru kary przed innym sądem niż w Białymstoku; o pozostawienie członka stowarzyszenia na wolności, aż do rozpoznania sprawy przez Sąd Najwyższy. Dnia 21 września wnioski zostały przekazane do Ministerstwa Infrastruktury. W dniu 12 października została przesłana odpowiedź Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw o sygn. akt KRK.2046.2023.AK wskazująca na złożenie łącznie 4 wniosków przez Stowarzyszenie Najlepsza Droga w powyższej sprawie. Rzecznik wypowiedział swoje stanowisko w sprawie oraz wskazał na niemożność dalszej ingerencji z racji na przekroczenie jego uprawnień w tym zakresie. Dnia 21 października 2023 roku Stowarzyszenie otrzymało pismo z Prokuratury Okręgowej w Białymstoku o sygn. PO I Ds.21.2016 wskazująca iż pismo w sprawie zostało przekazane do prokuratora celem stosownego rozpoznania. Ministerstwo Sprawiedliwości natomiast w dniu 23 października 2023 roku przekazało informacje o przesłaniu wystosowanego pisma do Prezesa Sądu Rejonowego w Białymstoku celem stosownego rozpatrzenia.
  3. Inicjatywa Prezesa Stowarzyszenia Najlepsza Droga w sprawie przebiegu kontroli NFZ prowadzonej w stosunku do członka stowarzyszenia, specjalisty w dziedzinie endokrynologii, diabetologii i chorób wewnętrznych. 5 maja 2023 roku wystosowane zostało pismo kierowane do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców Pana Adama Abramowicza, które stanowi zestawienie chronologiczne czynności w sprawie kontroli lekarza przez NFZ. W dniu 12 maja 2023 roku odbyła się audycja telewizyjna w ww. sprawie. Działania w sprawie lekarzy prowadzone są również z Rzecznikiem Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Ministerstwem Zdrowia.
  4. Pismo kierowane do Państwowej Inspekcji Pracy, Inspektoratu w Krakowie z wnioskiem o udostępnienie danych dotyczących ukarania Burmistrza Gminy i Miasta Olkusza przez PIP w imieniu członka stowarzyszenia – dot. nielegalnej próby zwolnienia. Odpowiedź Państwowej Inspekcji Pracy z dnia 13 listopada 2023 roku o sygn. KR-NAI-A.0142.63.2023.2 wskazująca na brak ukarania Burmistrza Gminy i Miasta Olkusza za ww. wykroczenie oraz informująca o ukaraniu osoby działającej w imieniu pracodawcy za wykroczenia przeciwko prawom pracownika.
  5. Pismo kierowane do Państwowej Inspekcji Pracy z dnia 21 listopada 2023 roku, w odpowiedzi na pismo z dnia 13 listopada 2023 roku o sygnaturze KR-23-55105 Sygn. pisma KR-NAIA.0142.62.2023.2 z wnioskiem o przesłanie informacji dotyczącej osoby, która była karana za wykroczenia przeciwko prawom pracownika jako osoba działająca w imieniu pracodawcy tj. Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz Romana Paśnika przez Państwową Inspekcję Pracy oraz wskazanie tej osoby z imienia i nazwiska.
  6. Pismo kierowane do Głównego Inspektoratu Pracy w sprawie transportu do 3,5t. Sygnatura nadanego pisma – SND/01/11/2023. Pismo z prośbą o udzielnie informacji czy prace legislacyjne w powyższym zakresie zostały podjęte oraz o wskazanie przewidywanego terminu, w którym mają zostać podjęte. Odpowiedź GIP z dnia 20.12.2023 roku o sygn. pisma GIP-GPL.450.391.2023.2 dotycząca wynagrodzenia kierowcy w ruchu międzynarodowym pojazdami do 3,5t.
  7. Działania podjęte przez Stowarzyszenie na przełomie września i października 2023 roku, w sprawie Strzelnicy w Zimnodole mające na celu kontrolę materiału zgromadzonego przez PINB w Olkuszu oraz WINB w Krakowie.
  8. Inicjatywa Stowarzyszenia z dnia 1 grudnia 2023 roku skierowana do GUNB z informacją w sprawie wadliwych procedur kontrolnych Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru w Krakowie oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Olkuszu (które zostały potwierdzone przez WINB) w sprawie Strzelnicy Otwartej w Zimnodole.
  9. Zapytania kierowane do ministerstwa Rozwoju i Technologii Departament Architektury Budownictwa i Geodezji w inicjatywie utworzenia Strzelnicy Otwartej w Zimnodole. Zapytania dotyczyły kwestii wydania interpretacji indywidualnej czy strzelnice typu otwartego podlegają regulacjom prawa budowlanego oraz Ministerstwo podtrzymuje interpretację w odpowiedzi z 7 sierpnia 2020 roku Pana Wice Ministra Krzysztofa Mazura (DAB-II.054.16.2020) na pytanie Marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego, iż strzelnice typu otwartego są co do zasady wyłączone z regulacji prawa budowlanego Ministerstwo udzieliło odpowiedzi że nie posiada kompetencji do emisji interpretacji indywidualnych.
  10. Inicjatywa w sprawie blokady środków z KPO w sprawie systemowych oszustw budowlanych, oraz przesłanie raportu sporządzony dla Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości: "Analiza metodologii powstawania przestępstw ekonomicznych w sektorze zamówień publicznych na przykładzie inwestycji drogowych i energetycznych"
  11. Inicjatywa z dnia 30 września 2023 kierowana do Komisji Europejskiej w kontynuacji wniosku Stowarzyszenia Najlepsza Droga z dnia 10.08.2020r. do Departamentu Nadzorującego Krajową Administrację Skarbową (ustawowy i właściwy organ kontrolujący rzetelność operacji finansowych i gospodarczych z podlegającymi Urzędami Skarbowymi). Wniosek dotyczył kontroli legalności wypłat w sektorze budownictwa autostrad i w związku z tym oszukanych podwykonawców.
  12. Inicjatywa w sprawie Strzelnicy Otwartej w Zimnodole polegająca na przedłożeniu w dniu 1 grudnia 2023 roku do GUNB informacji w sprawie wadliwych procedur kontrolnych Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru w Krakowie oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Olkuszu (które zostały potwierdzone przez WINB.
  13. Pismo kierowane do Starosty Olkusza Bogumiła Sobczyka drogą mailową z dnia 30 listopada 2023 roku dotyczące informacji, iż w dniu 20.11.2023 r w siedzibie WIOŚ w Krakowie sporządzony został "Protokół Kontroli" NR WIOS-KRAK 613/2023, w którym Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska NIE STWIERDZIŁ NARUSZEŃ na strzelnicy w Zimnodole.
  14. Wniosek z dnia 30 listopada 2023 roku w sprawie odwołania ze stanowiska Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Olkuszu z uwagi na stwierdzenie przez WINB w Krakowie nieważności postanowienia wyemitowane przez PINB w Olkuszu oraz podejrzenie popełnienia przestępstwa przekroczenia uprawnień w kilkunastu zagadnieniach dotyczących przeprowadzanej kontroli Strzelnicy w Zimnodole.
  15. Działania na rzecz członków Stowarzyszenia w przedmiocie kontroli dobrej reputacji przewoźnika w GITD.
  16. Pismo kierowane do Ministra Sprawiedliwości, Pana Ministra Adama Bodnara drogą mailową z dnia 27 grudnia 2023 roku dotyczące kwestii związanej z brakiem rozliczenia podwykonawców budowlanych za prace przy budowie dróg krajowych i autostrad. W piśmie zawarta została prośba o rozliczenie (wypłatę) należnych środków na rzecz oszukanych podwykonawców z "Funduszu Sprawiedliwości".
  17. Pismo kierowane do Ministra Sprawiedliwości, Pana Ministra Adama Bodnara drogą mailową z dnia 27 grudnia 2023 roku dotyczące kwestii nadania biegu legislacyjnego, przygotowanemu przez środowisko podwykonawców i zalegającemu w Ministerstwie Sprawiedliwości projektowi Ustawy o Zapobieganiu Nadużyciom w Inwestycjach Drogowych, który przywraca sprawiedliwość oraz logikę w łańcuchu płatności w procesie budowy dróg i autostrad.
  18. Pismo kierowane do Ministra Sprawiedliwości, Pana Ministra Adama Bodnara drogą mailową z dnia 27 grudnia 2023 roku dotyczące kwestii nowelizacji art. 143c Prawa Zamówień Publicznych oraz art. 647 indeks 1 KC w ten sposób aby realnie umożliwić wypłatę oszukanym podwykonawcom realizującym roboty budowlane lub usługi w branży budowlanej, możliwość skorzystania z wypłaty należności przez INWESTORA (np. GDDKiA) w trybie ODPOWIEDZIALNOŚCI SOLIDARNEJ.
  19. Pismo kierowane do Ministra Sprawiedliwości, Pana Ministra Adama Bodnara drogą mailową z dnia 27 grudnia 2023 roku w sprawie członka stowarzyszenia, od którego komornik wyegzekwował ponad 3 mln zł z tytułu zasądzonych (jak się później okazało MYLNIE) ryczałtów noclegowych na rzecz kierowców, których zatrudniał członek stowarzyszenia wraz z prośbą o możliwość zwrotu przedmiotowych należności na rzecz poszkodowanego członka stowarzyszenia z "Funduszu Sprawiedliwości" lub o inną formę wsparcia w przedmiotowej sprawie.
  20. Pismo kierowane do Ministra Sprawiedliwości, Pana Ministra Adama Bodnara drogą mailową z dnia 27 grudnia 2023 roku w sprawie członka stowarzyszenia, który został skazany za czyn, którego nie popełnił ani w nim nie uczestniczył. W kierowanym piśmie zawarte zostały prośby:
    1. o podjęcie działań umożliwiających oczekiwanie na wolności przez członka stowarzyszenia na rozstrzygnięcie Sądu Najwyższego;
    2. o usunięcie z porządku prawnego prawa karnego skrajnie wadliwej normy "paserstwa biernego", która dotyka nie tylko członka stowarzyszenia ale także wielu innych przewoźników transportowych, którzy mieli pecha transportować nieświadomie towary, które po czasie okazywały się być przedmiotem przestępstwa;
    3. o kontrolę w sądzie w Białymstoku oraz prokuraturze w Białymstoku, ponieważ po dokładnej analizie akt sprawy przez 3 niezależne zespoły prawników/karnistów – niezależnie, zostały wyemitowane skrajnie krytyczne opinie na temat pracy sądu w Białymstoku i Prokuratury (mylenie podstaw prawnych, powoływanie się na nie istniejące przepisy, manipulowanie dowodami etc.).
  21. Pismo kierowane do Ministra Infrastruktury, Pana Ministra Dariusza Klimczaka droga mailową z dnia 27 grudnia 2023 roku dotyczące braku rozliczenia podwykonawców budowlanych za prace przy budowie dróg krajowych i autostrad. Pismo zawiera prośbę o możliwość uznania przez GDDKiA wypracowanego przez Prezesa Stowarzyszenia w trakcie ostatnich lat orzecznictwa sądów powszechnych (prawomocnych), za podstawę wystarczającą do wypłaty podwykonawcom należności w przewidzianym prawem trybie "ODPOWIEDZIALNOŚCI SOLIDARNEJ".

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2022

  1. Apel do Ministerstwa Infrastruktury o ułatwienie procedur związanych z wydawaniem świadectw kierowców dla kierowców z Ukrainy. ZZITD na prośbę prezesa Stowarzyszenia Najlepsza Droga w dniu 2 marca 2022 roku, zwróciło się do Ministerstwa Infrastruktury o przyspieszenie wydawania świadectw dla kierowców lub wprowadzenie chwilowej abolicji dla tych wniosków, które już zostały złożone.
  2. Pismo do Ministerstwa Edukacji i Nauki, w zakresie dotyczącym zadań resortu. Sygn. sprawy DKO-WOKO.4016.28.2022.AAK. Odpowiedź ministerstwa z dnia 27 stycznia 2022 roku wskazująca na możliwość zorganizowania konsultacji na terenie szkoły dla uczniów przygotowujących się do egzaminu odpowiednio ósmoklasisty, czy maturalnego. Dodatkowo, w piśmie wskazano że, w ramach konsultacji, dyrektor  szkoły może zorganizować w szkole testy sprawdzające poziom przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty lub egzaminu maturalnego.
  3. Inicjatywa Stowarzyszenia z dnia 21 kwietnia 2022 roku kierowana do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie podwykonawców autostradowych którzy pozgłaszali popełnione na nich oszustwa do Komisji Europejskiej.
  4. Pismo z dnia 25 października 2023 roku wyrażające pełne poparcie Stowarzyszenia Najlepsza Droga dla projektu obywatelskiego "Dobrowolny ZUS dla przedsiębiorców".
  5. Zadania zlecone Kancelarii Prawnej Viggen Sp. j. w roku 2022, które zostały wykonane Pro Bono na rzecz Stowarzyszenia i w jego imieniu:

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2021

  1. Wnioski do Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych w sprawie kwarantanny dla kierowców. Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury z dnia 9 marca 2021  roku o sygn. DTD-6.4310.44.2021 wskazująca na brak konieczności odbywania kwarantanny w przypadku przekraczania granicy Rzeczypospolitej Polskiej w ramach wykonywania czynności zawodowych przez kierowców wykonujących przewóz drogowy w ramach międzynarodowego transportu drogowego, kierowców wykonujących przewóz drogowy pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów o  dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony w transporcie drogowym rzeczy oraz niezarobkowym przewozie drogowym rzeczy jak również w stosunku do kierowców wykonujących przewóz drogowy pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą w zarobkowym międzynarodowym transporcie drogowym osób.
  2. 23 stycznia 2021 roku wniosek Stowarzyszenia przedsiębiorców do Premiera Mateusza Morawieckiego o poszerzenie grona ekspertów Rządu o przedstawicieli środowisk pozamedycznych w związku z obecną  sytuacją wirusową oraz prośba o wsparcie dla racjonalnej propozycji przedsiębiorców
  3. Inicjatywa Prezesa Stowarzyszenia z dnia 21 kwietnia 2022 roku kierowana do Ministerstwa Sprawiedliwości w związku z tym, że podwykonawcy autostradowi pozgłaszali popełnione na nich oszustwa i KE dysponuje materiałami z których wprost wynika, że środki z UE nie trafiały do finalnych beneficjentów.
  4. Wniosek do niemieckich władz o zniesienie obowiązkowych testów dla kierowców, a także o utrzymanie tak zwanych „zielonych korytarzy” dla transportu (green lanes). Zgodnie z wytycznymi, „zielone”  przejścia graniczne muszą być otwarte dla wszystkich pojazdów ciężarowych, bez względu na przewożone przez nie towary. Przekraczanie granicy, w tym wszelkie kontrole i badania lekarskie nie powinny trwać dłużej niż 15 min.
  5. 19 sierpnia 2021 roku został skierowany z ramienia prezesa Stowarzyszenia Najlepsza Droga Formularz zgłaszania uwag do projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw. Formularz wraz z pismem przewodnim został skierowany do Ministerstwa Infrastruktury. W tym samym czasie pisma dotyczące konieczności zmiany przepisów wraz ze stosownym uzasadnieniem zostały skierowane do Premiera Mateusza Morawieckiego, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz do Pana Ministra Adama Abramowicza.
  6. Zadania zlecone Kancelarii Prawnej Viggen Sp. j., które zrealizowane zostały Pro Bono na rzecz Stowarzyszenia i w jego imieniu:

ZADANIA ZREALIZAOWNE W ROKU 2019

  1. Uratowanych 1200 polskich firm branży wentylacyjnej po interwencjach w kilku ministerstwach.
  2.  Rozliczenie części polskich podwykonawców budowlanych oszukanych przy budowach autostrad.
  3. Przygotowanie projektów nowelizacji ustawy PZP.
  4. Przygotowanie i realizacja 40 dniowego protestu przed Ministerstwem Infrastruktury w interesie oszukanych podwykonawców.
  5. Opracowanie i zgłoszenie do Urzędu Patentowego dwóch autorskich wniosków o nadanie Wzoru Przemysłowego.
  6. Uniewinnienie Krzysztofa Wolaka, oszukanego podwykonawcy budującego drogi i autostrady;
  7. 5 polskich firm transportowych uratowanych przed cofnięciem licencji.

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2018

  1. Zgłoszenie wierzytelności wynikających z robót budowlanych na DK8 i autostradzie A-2 dla PRI INŻBUD Sp. j.
  2. Wystosowanie wniosku o udzielenie informacji od urzędu skarbowego nt. uiszczenia podatku przez oskarżonego członka stowarzyszenia, właściciela firmy Międzynarodowy Transport Inwentarza w  Studziankach.
  3. Interwencja w sprawie pomyłki GITD za brak wydanej licencji kierowana do Alvin Gajadhur Główny Inspektor Transportu Drogowego.
  4. Rekomendacja Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” dla firmy członka stowarzyszenia.

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2017

  1. Pismo do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa dot. Poprawek do projektu rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 2017 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku.
  2. Pismo do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa dotyczące uwag do projektu Rozporządzenia w sprawie warunków przewożenia towarów.
  3. Pismo kierowane do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z uwagami w sprawie ustalenia zasad emisji przez ZUS dokumentu A-1 a w szczególności interpretacji „legalnego zamieszkania” na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1231/2010 z dnia 24 listopada 2010 r.
  4. Wniosek kierowany do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o zmianę stanowiska w zakresie zasad oskładkowania i opodatkowania diet i ryczałtów noclegowych kierowców.

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2016

  1. Pismo z dnia 11 marca 2016 r. do Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego dot. odpowiedzi Pani Pierwszej Prezes Sądu Najwyższego z dnia 23 lutego 2016 roku w sprawie zgłoszonych przez stowarzyszenie uzasadnionych podejrzeń nieprawidłowości w orzecznictwie Izby Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Najwyższego w zakresie wypłaty ryczałtów noclegowych kierowców, zgłoszonych do SN pismem z dnia 4 lutego 2016 r.
  2. Pismo z dnia 11 marca 2016 r. do Ministerstwa Sprawiedliwości ws. mankamentów polskiego wymiaru sprawiedliwości.
  3. Pismo z dnia 11 marca 2016 r. do Premier Beaty Szydło na temat likwidacji lub reorganizacji Inspekcji Transportu Drogowego.
  4. Pismo z dnia 11 marca 2016 r. do Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej dot. oceny projektu nowelizacji ustawy i delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług.
  5. Pismo z dnia 21 kwietnia 2016 r. do Pierwszej Prezes Sądu Najwyższego dot. pisma z dnia 8 kwietnia 2016 r. ws. orzecznictwa w zakresie wypłaty ryczałtów noclegowych.
  6. Pismo z dnia 2 czerwca 2016 r. do Rzecznika Dyscyplinarnego Sądu Najwyższego RP dot. błędu w Uchwale 7 sędziów SN z dnia 12 czerwca 2014 r.
  7. Skarga z dnia 5 lipca 2016 r. do Komisji Europejskiej ws. wypłaty płacy minimalnej w Niemczech oraz Francji.
  8. Pismo z dnia 8 lipca 2016 r. do Zastępcy GDDKiA ws. budowy drogi ekspresowej S17,
  9. Pismo z dnia 10 sierpnia 2016 r. do Prokuratora Generalnego dot. orzecznictwa Sądu Najwyższego i niektórych sądów powszechnych w zakresie wypłaty kierowcom ryczałtów noclegowych.
  10. Pismo z dnia 2 września 2016 r. do Rzecznika Dyscyplinarnego dot. odpowiedzi Rzecznika Dyscyplinarnego SN z dnia 27 lipca 2016 roku sygn. Pisma L.dz.RD 10.16 dotyczącą w szczególności wyroku SN z 10 września 2013 roku o syg. I PK 71/13 oraz innych zgłoszonych przeze mnie rozstrzygnięć SN. Dotyczących wypłaty kierowcom ryczałtów noclegowych za noclegi zrealizowane w specjalistycznych kabinach  noclegowych (bez poniesienia kosztu noclegu).
  11. Pismo z dnia 9 sierpnia 2016 r. do Pierwszej Prezes Sądu Najwyższego dot. odpowiedzi Pani Prezes Sądu Najwyższego z dnia 1 sierpnia 2016 roku Sygn. Pisma BSA III-055-146/15.
  12. Wywiad z dziennikarzem Polskiego Radia 24 w Warszawie w zakresie projektu likwidacji
    Inspekcji Transportu Drogowego.
  13. INTERWENCJE WS. POSZKODOWANYCH PRZY BUDOWIE AUTOSTRADY A-1 W
    LATACH 2012-2016:

    • Pismo kierowane do parlamentarzystów z wnioskiem o wsparcie w rozliczeniu wierzytelności za budowę autostrady A-1.
    • Uzyskanie oświadczenia senatora Ortyla w sprawie rozliczenia wierzytelności za budowę autostrady A-1.
    • Wniosek do Marszałek Sejmu E. Kopacz o pomoc w rozliczenie wierzytelności za budowę autostrady A-1.
    • Projekt nowelizacji „specustawy autostradowej” wraz z uzasadnieniem, przygotowany przez Kancelarię Prawną Viggen Sp.j. i Stowarzyszenie URKSiTD „Najlepsza Droga”.
    • Uzyskanie odpowiedzi Ministerstwa Gospodarki na wniosek o spotkanie w sprawie rozliczenia wierzytelności za budowę autostrady A-1.
    • Uzyskanie odpowiedzi Ministerstwa Transportu na zgłoszenie projektu „specustawy autostradowej”.
    • Korespondencja z GDDKiA w Warszawie w sprawie rozliczenia wierzytelności za budowę autostrady A-1.
    • Korespondencja z Ministerstwem Transportu w sprawie rozliczenia wierzytelności za budowę autostrady A-1.
    • Przygotowanie Stanowiska prawnego Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j. oraz Stowarzyszenia „Najlepsza Droga” w sprawie możliwości rozliczenia wierzytelności bez naruszenia zasady „pomocy publicznej” (sporządzone po odpowiedzi Ministerstwa, iż zasada „pomocy publicznej” stoi na przeszkodzie rozliczenia przedmiotowych wierzytelności w trybie zaproponowanym w projekcie nowelizacji „specustawy autostradowej” zaproponowanej przez Stowarzyszenie „Najlepsza Droga”).
    • Uzyskanie informacji Ministerstwa Infrastruktury w sprawie „pomocy publicznej” w kontekście projektu nowelizacji „specustawy autostradowej” przygotowanej przez Stowarzyszenie „Najlepsza Droga”.
    • Uzyskanie odpowiedzi MSZ, potwierdzającej w pełni stanowisko Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j. i Stowarzyszenia „Najlepsza Droga”, iż przygotowany projekt nowelizacji specustawy autostradowej nie  narusza zasady pomocy publicznej.
    • Pismo z prośbą o pomoc do Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej.
    • Pismo Dyrektora Biura Prawnego GDDKiA z inicjatywy Stowarzyszenia „Najlepsza Droga” do Kuratora Unidex Sp.zo.o.
    • Pismo Dyrektora Biura Prawnego GDDKiA z inicjatywy Stowarzyszenia „Najlepsza Droga” do Sądu Rejonowego w Lublinie.
    • Pismo Stowarzyszenia „Najlepsza Droga” do Prezesa Sądu Rejonowego w Lublinie.
    • Prośba o spotkanie do GDDKiA w Łodzi.
    • Ponowna prośba o spotkanie do GDDKiA w Łodzi.
    • Pismo GDDKiA w Łodzi z inicjatywy Stowarzyszenia „Najlepsza Droga” do Sądu Rejonowego w Lublinie.
    • Uzyskanie wyjaśnień Likwidatora „Unidex Sp. zo.o.”.
    • Zgłoszenie potwierdzenia wierzytelności (z inicjatywy Stowarzyszenia „Najlepsza Droga” przez Likwidatora Unidex Sp.zo.o., do GDDKiA w Łodzi.
    • Korespondencja GDDKiA w Łodzi do likwidatora Unidex Sp.zo.o. (z inicjatywy Stowarzyszenia Najlepsza Droga”).
    • Korespondencja GDDKiA w Łodzi do Stowarzyszenia „Najlepsza Droga”.
    • Wniosek do pani poseł Libera-Małeckiej o pomoc w rozliczeniu wierzytelności za pracy wykonane przy budowie autostrady A-1.
    • Pismo do Likwidatora „Unidex” z prośbą o zgłoszenie przedmiotowych wierzytelności.
    • Pismo Poseł Libera Małeckiej do GDDKiA z prośbą o rozliczenie wierzytelności za budowę autostrady A-1.
    • Uzyskanie odpowiedzi GDDKiA do Poseł Libera Małeckiej.
    • Zgłoszenie przez Stowarzyszenie „Najlepsza Droga”, wierzytelności do Sądu Rejonowego w Białymstoku.
    • Uczestnictwo zastępcy procesowego Natalii Sołtowskiej w rozprawie w Białymstoku.
    • Wywiad z dziennikarzem portalu Jagielloński 24 w sprawie dotyczącej rozliczenia robót budowlanych za budowę dróg krajowych członków ND w kwestii rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga, poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2015

  1. 3 spotkania z Panią Poseł Libera Małecką w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  2. Spotkanie w Sejmie RP z Panią Poseł Katarasińską w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  3. Spotkanie z Panią Minister Transportu Marią Wasiak – spotkanie w Sosnowcu w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  4. Spotkanie z Panią Minister Transportu Marią Wasiak oraz dyrektorami departamentów w MT – w spotkanie w Sosnowcu w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  5. Korespondencja z sądem w Lublinie w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  6. Spotkanie w Katowicach z Wice Ministrem Sprawiedliwości Michałem Wójcikiem w sprawie rozliczenie robót budowlanych za budowę dróg krajowych (w sprawie członka ND) oraz innych członków ND w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  7. Spotkanie w Piotrkowie Trybunalskim z Posłem Grzegorzem Wojciechowskim z Komisji Sprawiedliwości w sprawie rozliczenie robót budowlanych za budowę dróg krajowych (w sprawie członka ND) oraz innych członków ND w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  8. Spotkanie w Warszawie w Ministerstwie Sprawiedliwości z Wice Ministrem Sprawiedliwości Michałem Wójcikiem oraz Dyrektorem Biura Politycznego Ministra Sprawiedliwości w sprawie rozliczenia robót budowlanych za budowę dróg krajowych oraz innych członków ND w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  9. Spotkanie w Krzeszowicach z Łukaszem Smółką Szefem Gabinetu Politycznego w sprawie rozliczenia robót budowlanych za budowę dróg krajowych (w sprawie członka ND) oraz innych członków ND w celu określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  10. Uczestnictwo w posiedzeniu Sądu w Lublinie w celu wpisania wierzycieli (podwykonawców) firmy Unidex do listy masy upadłości firmy Budbaum S.A. w celu rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  11. Ponowny wniosek Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” z dnia 15.01.2015 r. do Prokuratora Generalnego w przedmiocie wyroku z dnia 10 września 2013 r. wysłane do wiadomości Rzecznika Praw Obywatelskich.
  12. Zapytanie Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” z dnia 5.06.2015 r. do Biura Studiów i Analiz Sądu Najwyższego w przedmiocie retro aktywnego wyroku z dnia 10 września 2013 r., wysłane do wiadomości Rzecznika Praw Obywatelskich, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwa Gospodarki.
  13. Wniosek o przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” z 21 czerwca 2015 r. do Prezesa Sądu Najwyższego dot. Postanowienia Sądu Najwyższego z 14 maja 2015 r., wysłany do wiadomości Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej, Prokuratora Generalnego, Rzecznika Praw Obywatelskich, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądu Najwyższego – Biura Studiów i Analiz.
  14. Wniosek o przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” z 23.06.2015 r. do Prezesa Sądu Najwyższego w przedmiocie Postanowienia Sądu Najwyższego z dnia 28 maja 2015 r., wysłany do wiadomości Rzecznika Praw Obywatelskich, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwa Gospodarki.
  15. Pismo do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w sprawie zasad wypłat na terenie Republiki Federalnej Niemiec oraz innych krajów Unii Europejskiej i EOG minimalnego wynagrodzenia z tytułu świadczenia pracy pracowników delegowanych do pracy za granicą w trybie uregulowań międzynarodowego prawa pracy, a w szczególności w trybie uregulowań Dyrektywy 96/71 WE.
  16. Zawezwanie Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „ Najlepsza Droga” z 19.10.2015 r. do Prezesa Sądu Najwyższego w przedmiocie informacji zaprezentowanych przez Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego w dokumencie „Uwagi o stwierdzonych nieprawidłowościach i lukach w prawie".
  17. Wniosek o pomoc prawną Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” do Biura Interwencyjnej Pomocy Prawnej przy Prezydencie RP z 2.12.2015 r.
  18. Wniosek Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” do Rzecznika Dyscyplinarnego Sądu Najwyższego o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec sędziów SN orzekających w sprawie z 14.12.2015 r.
  19. Wniosek Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga” do Ministra Sprawiedliwości o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec sędziów SN orzekających w sprawie z 23.12.2015 r

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2014

  1. Pismo do Dyrektora Departamentu Dróg i Autostrad Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dotyczące stanowiska prawnego przygotowanego dla MTBiGM w sprawie udzielenia przez państwo polskie  ewentualnej „pomocy publicznej” w przypadku wypłaty zaległych należności dla podwykonawców budujących drogi krajowe oraz autostrady.
  2. Pismo do W-ce Premier Rady Ministrów RP w sprawie wypłaty zaległych należności dla podwykonawców budujących drogi krajowe oraz autostrady.
  3. Pismo z dnia 10 marca 2014 r. do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie w sprawie wniosku o zbadanie legalności Uchwały Rady Powiatu w Olkuszu.
  4. Pismo do Ministerstwa Spraw Zagranicznych w sprawie pilnej potrzeby implementacji do polskiego systemu prawnego, treści znowelizowanej Umowy o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), sporządzonej w Genewie dnia 1 września 1970 r. (Dz.U. z 1984 r. Nr 49, poz. 254).
  5. Pismo do Dyrektora Departamentu Prawno-Traktatowego Ministerstwa Spraw Zagranicznych w sprawie pomocy prawnej w nadzorze nad implementacją międzynarodowych aktów prawnych o zasięgu: Unii Europejskiej, EOG, Szwajcarii, a także o zasięgu Euroazjatyckim w obszarze branży transportu drogowego.
  6. Pismo do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w sprawie pilnej potrzeby implementacji do polskiego systemu prawnego, treści znowelizowanej Umowy o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), sporządzonej w Genewie dnia 1 września 1970 r. (Dz.U. z 1984 r. Nr 49, poz. 254).
  7. Wniosek Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „ Najlepsza Droga” do Prokuratora Generalnego z 12.12.2014 r. w przedmiocie wyroku sygn. akt: I PK 71/13, wysłany do wiadomości Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej.
  8. Spotkanie w GDDKiA w Łodzi w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  9. Spotkanie z Likwidatorem Unidex Sp.zo.o. w sprawie zgłoszenia nierozliczonych wierzytelności członków Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga” budujących autostradę A-1 do listy wierzytelności Budbaum S.A.
  10. Wielokrotny Kontakt z Likwidatorem Unidex Sp. zo.o. oraz księgową likwidatora w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1. (Łącznie odbyło się kilka kontaktów osobistych i telefonicznych w przedstawicielami i prawnikami GDDKiA w Łodzi w przedmiotowym zakresie).
  11. Kontakt z Syndykiem Masy Upadłości Budbaum S.A. oraz księgową syndyka w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  12. Wizyta w Ministerstwie Transportu u Wiceministra Transportu – Zbigniewa Rynasiewicza oraz dyrektorami departamentów ministerstwa w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia  Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  13. Ponowna wizyta w Ministerstwie Transportu u Wiceministra Transportu – Zbigniewa Rynasiewicza oraz dyrektorami departamentów ministerstwa oraz przedstawicielami GDDKiA w Warszawie (Panem Miłkiem i Troszyńskim) w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  14. Kolejna wizyta w Ministerstwie Transportu u Wiceministra Transportu – Zbigniewa Rynasiewicza oraz dyrektorami departamentów ministerstwa w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  15. Jeszcze jedna wizyta w Ministerstwie Transportu u Wiceministra Transportu – Zbigniewa Rynasiewicza oraz dyrektorami departamentów ministerstwa w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.
  16. 3 spotkania z Panią Poseł Libera Małecką w ceku określenia metodyki rozliczenia członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga poszkodowanych przy budowie autostrady A-1.

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2013

  1. Pismo do Spółki Regionalny Dworzec Autobusowy w sprawie spotkania z przedstawicielami Stowarzyszenia dotyczącego wysokości stawek pobieranych od przewoźników
  2. Pismo do Burmistrza Miasta Andrychów w sprawie dotyczącej jednego z członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  3. Pismo do Szefa Gabinetu Politycznego w celu spotkania z Wiceprezesem Rady Ministrów Panem Januszem Piechocińskim.
  4. Pismo do Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie naliczania kar za bramownice. Pismo do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie wielokrotnego nakładania kar przez Inspekcje Transportu Drogowego.
  5. Pismo do Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie zawyżonych opłat pobieranych od przewoźników na dworcach.
  6. Pismo do Prezydenta Miasta Kielce w sprawie zawyżonych opłat na dworcu autobusowych
  7. Pismo do Spółki Regionalny Dworzec Autobusowy w sprawie wysokości stawek pobieranych od przewoźników.
  8. Pismo do Posła Andrzeja Czerwińskiego w sprawie nowelizacji ustawy. Pismo do Prezydenta Miasta Rzeszowa w sprawie ograniczenia dostępu do przystanków w Rzeszowie dla przewoźników.
  9. Pismo do Marszałka Sejmu RP w sprawie spłaty należności dla przedsiębiorców wynikających z realizacji udzielonych zamówień publicznych .
  10. Pismo do Mecenasa reprezentującego RDA Sp. z o. o. w sprawie zawyżonych opłat pobieranych od przewoźników.
  11. Pismo do Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie wydania decyzji administracyjnej przez urząd GITD bez podania podstawy prawnej.
  12. Pismo do Ministerstwa Spraw Zagranicznych dot.: pilnej potrzeby implementacji do polskiego systemu prawnego, treści znowelizowanej Umowy o międzynarodowych przewozach szybko psujących się   artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), sporządzonej w Genewie dnia 1 września 1970 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 49, poz. 254),
  13. Pismo do Burmistrza Kostrzyna nad Odrą dotyczące interwencji w sprawie jednego z członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  14. Pismo do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w sprawie nierównego traktowania podmiotów gospodarczych przez organy administracji.
  15. Pismo do Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie artykułu z Rzeczpospolitej dotyczącego systemu ViaToll.
  16. Pismo do Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie udziałów Gminy Miejskiej Kraków w RDA Sp. z o. o.
  17. Pismo do Janusza Piechocińskiego Wiceprezesa Rady Ministrów w sprawie interwencji dotyczącą członka Stowarzyszenia.
  18. Pismo do Burmistrza Gminy Olkusz w sprawie interwencji odnośnie jednego z członków Stowarzyszenia.
  19. Pismo do Starosty Powiatu Kłodzkiego w sprawie interwencji odnośnie jednego z członków Stowarzyszenia.
  20. Wniosek do Głównego Inspektora Transportu Drogowego dotyczące kierowanie wszelkich wezwań do użytkownika pojazdu zamiast do właściciela z powodu wysokich kosztów, jakimi obarcza leasingodawca  leasingobiorcę z tytułu odpowiedzi na wezwania GITD.
  21. Pismo do Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie podziękowania za przesłane pismo do Stowarzyszenia dotyczące systemu viaTOLL.
  22. Pismo do Ministra Spraw Zagranicznych dotyczące pilnej implementacji do polskiego systemu prawnego treści znowelizowanej umowy AETR z dnia 1 lipca 1970 r.
  23. Wniosek do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej dot. interpretacji odnośnie zasad odbiorów godzin nadliczbowych oraz dyżurów.
  24. Wniosek do Głównego Inspektoratu Pracy dot. interpretacji odnośnie zasad odbiorów godzin nadliczbowych oraz dyżurów w kontekście relacji pomiędzy zaświadczeniem działalności kierowcy, a uregulowaniami ustawy o czasie pracy kierowców, uregulowań Kodeksu Pracy, uregulowań rozporządzenia 561/2006 WE, a także umowy międzynarodowej AETR.
  25. Pismo do Ministra Zdrowie dotyczące Projektu rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie badań lekarskich kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami.
  26. Pismo do Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie spłaty należności dla przedsiębiorców wynikających z realizacji udzielonych zamówień publicznych.
  27. Pismo do Ministra Transportu Zbigniewa Rynasiewicza w sprawie projektu nowelizacji ustawy z dnia 28 czerwca 2012 r. o spłacie niektórych niezaspokojonych należności przedsiębiorców wynikających z realizacji udzielonych zamówień publicznych przygotowanego na zlecenie Stowarzyszenia Najlepsza Droga przez Kancelarię Prawną Viggen Sp. Jawna.
  28. Pismo do Urzędu Miasta w Nowym Sączu w sprawie interwencji odnośnie jednego członka Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  29. Wniosek do Ministerstwa Spraw Zagranicznych dotyczące wyjaśnienia nieprawidłowości treści „zaświadczenia działalności kierowców” o którym mowa w art. 31 ustawy o czasie pracy kierowców z dnia 16 kwietnia 2004 r.

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2012

  1. Petycja do Parlamentu Europejskiego w sprawie czasu pracy kierowców w oparciu o Rozporządzenie 561/2006 WE i Rozporządzenia 1071/2009 WE.
  2. Pismo do Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego W Gdańsku z prośbą o wyjaśnienie pilotażu pojazdów ponadnormatywnych.
  3. Pismo do Premiera w sprawie nielegalnie nakładane kary za przejazd przez bramownice.
  4. Pismo do MTB i GM w sprawie możliwości zarządzaniem transportem przez obcokrajowca spoza UE na podstawie CKZ.
  5. Pismo do UOKiK oraz MT w sprawie zawyżonych opłat na dworcu autobusowym w Nowym Sączu.
  6. Pismo do MTB i GM w sprawie interpretacji Rozporządzenia 1071/2009 WE w zakresie zasad przechowywania dokumentacji w siedzibie firmy transportowej.
  7. Pismo do NIK w sprawie ważenia pojazdów na podstawie instrukcji obsługi.
  8. Pismo do MT w sprawie odmowy przyjmowania sprawozdań finansowych przez BTM oraz Starostwa Powiatowe od małych przedsiębiorców.
  9. Pismo do MTB i GM w sprawie Interpretacji zapisów w zakresie zasad wyliczenia „prędkości technicznej”.
  10. Pismo do Straży Miejskiej w Krakowie w zakresie wprowadzania w błąd przez Strażników kierowców w zakresie art. 130 a.
  11. Odpowiedź na pismo Ministra Transportu w sprawie pisma ND dotyczącego zasad przechowywania dokumentacji w siedzibie lub w bazie przedsiębiorstwa, sygnatura – 3/KPV/20/08/2012/MM/1.
  12. Pismo do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie praktycznej potrzeby dokonania przez Ministerstwo Transportu wiążącej wykładni przepisów o obowiązku uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych – na przykładnie dowożenia dzieci do szkoły.
  13. Pismo do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie pilnej konieczności dokonania wykładni roli gminy /jednostki samorządu terytorialnego/ jako organizatora publicznego transportu zbiorowego a zarazem operatora dworca autobusowego – którym jest z uwagi na udział kapitałowy gminy w spółce prawa handlowego; wykładni roli gminy winny być przeprowadzona na  przykładzie administratora dworca autobusowego w Krakowie którym jest krakowska spółka z o.o. Regionalny Dworzec Autobusowy – sygnatura – 5/KPV/23/08/2012/MM/1.
  14. Pismo do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie bezczynności organu tj. Ministerstwa Transportu w sprawie bezczynności organu tj. Ministerstwa Transportu w sprawie ciążącego na nim obowiązku przypomnienia gminom o przestrzeganiu obowiązującego prawa. Przypomnienie to dotyczy zagadnień uregulowanych w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010/Dz.U. 2011 Nr.5,poz. 13 i wynika ze: stanu faktycznego nie przestrzegania przepisów Ustawy o publicznym transporcie zbiorowymi przez liczne gminy w Polsce. Taki stan faktyczny powoduje pilną konieczności renegocjacji zawartych przez te gminy umów z operatorami dworców autobusowych. – na przykładzie gminy Nowy Sącz; uzyskania i nadużywania przez przywołanych wyżej operatorów pozycji dominującej w świetle przepisów Ustawy o ochronie konkurencji i konkurentów, oraz zaistnienia czynów nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów Ustawy o zwalczanie nieuczciwej konkurencji.
  15. Pismo do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie potrzeby wykształcenia jednolitej interpretacji – wobec różnorodnego stanowiska Starostw Powiatowych i BTM – czy sprawozdanie finansowe powinno być składane przez przewoźników każdorazowo (corocznie aktualne) – czy też może być złożone jednorazowo? Wykładnia dokonana przez Ministerstwo Transportu winna stanowić podstawę dla jednolitej praktyki wszystkich urzędów administracji publicznej (w tym BTM).
  16. Pismo do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z podziękowaniami za merytoryczną odpowiedzi na pismo naszego Stowarzyszenia z dnia 26.06.2012 roku w sprawie dotyczącej zezwolenia na pracę dla cudzoziemca nie będącego obywatelem państwa członkowskiego UE na stanowisku zarządzającego transportem.
  17. Pismo w sprawie pełnej realizacji przez Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego wniosków pokontrolnych NIK z przeprowadzonej przez nią kontroli w zakresie ochrony dróg przed niszczeniem przez przeciążone pojazdy. W szczególności chodzi o wnioski dotyczące wiarygodności pomiarów masy całkowitej pojazdów za pomocą wag przenośnych do pomiarów statycznych.
  18. Podziękowania dla Ministra Transportu za zajęcie stanowiska w sprawie wyliczenia „prędkości technicznej” o której mowa w paragrafie 4 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 i ust. 5 Rozporządzenia Ministra Transportu,  Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 roku w sprawie rozkładów jazdy.
  19. Pismo do Prezesa Rady Ministrów dot.: bezpodstawnego i sprzecznego z treścią normy prawnej nakładania na tysiące obywateli bardzo wysokich kar w oparciu o wytyczne Ministerstwa Transportu.
  20. Pismo do Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z podziękowaniami za odpowiedź na pismo z dnia 27.07.2012 roku w sprawie domowy przyjmowania przez BTM i Starostwa  Powiatowe sprawozdań finansowych.
  21. Pismo do Prezesa Rady Ministrów dotyczące nakładania przez Inspekcję Transportu Drogowego kar grzywny na przewoźników.
  22. Pismo do Prezesa Rady Ministrów dotyczące nakładane kary za przejazd przez bramownice.
  23. Pismo do Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie ponownego rozpatrzenia pism, które wystosowała Kancelaria Prawna Viggen w imieniu Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  24. Pismo do Starosty w sprawie zasad korzystania z przystanków na terenie gminy Myślenice.
  25. Pismo do Starosty w sprawie postępowania wyjaśniającego w sprawie prawidłowości wykonywania regularnego przewozu osób w Wadowicach.
  26. Pismo do Komendanta Straży Miejskiej dotyczące postępowania wyjaśniającego w sprawie prawidłowości wykonywania regularnego przewozu osób w Wadowicach.
  27. Pismo do Prezydenta Miasta Nowy Sącz w sprawie zawyżonych opłat na dworcu autobusowym.
  28. Ponowne pismo z dnia 8 lipca 2012 r. na skandaliczna odpowiedź z Urzędu Miasta Nowy Sącz w sprawie zawyżonych opłat na dworcu autobusowym.
  29. Pismo z dnia 20 sierpnia 2012 r. do Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie zawyżonych opłat na dworcu autobusowym w Krakowie.
  30. Pismo z dnia 04 października 2012 r. do Prezydenta Miasta Nowy Sącz w sprawie odpowiedzi udzielonej przez Prezydenta na temat zawyżonych opłat na dworcu autobusowym.
  31. Pismo z dnia 09 października 2012 r. do Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie zawyżonych opłat pobieranych od przewoźników przez operatora dworca autobusowego w Krakowie.
  32. Pismo do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie w sprawie interwencji w imieniu jednego z członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  33. Pismo do Wojewody Małopolskiego w sprawie zawyżonych opłat pobieranych od przewoźników przez administratorów dworca autobusowego.
  34. Pismo do Prezydenta Miasta Kielce oraz pismo do Wojewody Świętokrzyskiego w sprawie zawyżonych opłat pobieranych od przewoźników przez administratorów dworca autobusowego.
  35. Pismo do Prezydenta Nowego Sącza w sprawie zawyżonych opłat pobieranych od przewoźników przez administratorów dworca autobusowego.
  36. Pismo do Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie bezprawnego uzależnienia przez Straż Miejską wydania usuniętego pojazdu/na koszt właściciela/od wcześniejszej zapłaty przez niego grzywny.
  37. Pismo do Redaktora Naczelnego Gazety Wyborczej dotyczące artykułu umieszczonego w dzienniku Gazeta Wyborcza w sprawie opłat viaTOLL,
  38. Pismo do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego dotyczące interwencji w sprawie jednego z członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  39. Pismo do Starosty Powiatu Wadowickiego w sprawie dyskryminacji działań podjętych wobec członka Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  40. Skarga z dnia 15 listopada 2012 r. wystosowana do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w imieniu członka Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  41. Protest z dnia 15 listopada 2012 r. do Redakcji TVP Kraków w sprawie materiału wyemitowanego w TVP Kraków w wydaniu Kroniki w dniu 12 listopada 2012 r.
  42. Pismo z dnia 16 listopada 2012 r. do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego dotyczące interwencji w sprawie jednego z członków Stowarzyszenia Najlepsza Droga.
  43. Pismo do Prezydenta Miasta Krakowa dotyczące zagadnienia związanego ze spółką z o.o. RDA Kraków.
  44. Pismo do redaktora „Gazety Prawnej” w sprawie artykułu zamieszczonego dnia 30 października 2012 r. w dzienniku „Gazeta Prawna”.
  45. Badanie którego celem było weryfikowanie, czy polska branża transportowa jest przygotowana na zmian po 4 grudnia 2011 roku w kontekście zmian wprowadzonych przepisami rozporządzenia
    1071/2009 WE.

ZADANIA ZREALIZOWANE W ROKU 2011

  1. Zgłoszenie do Ministerstwa Infrastruktury błędu w tłumaczeniu w rozporządzeniu 1071/2009 WE w art. 6 ust 1 lit. a.
  2. Zgłoszenie do Ministerstwa Infrastruktury błędu w tłumaczeniu w rozporządzeniu 1071/2009 WE w art. 4 ust. 2 litera b.
  3. Zapytanie o stanowisko GITD dotyczące nakładania nielegalnych kar w wysokości 3000 zł „za bramownice”.
  4. Ponowne pismo do GITD dotyczące bezprawnego nakładania kara za jazdę po drodze krajowej bez uiszczenia opłaty.
  5. Pismo prawne do Ministerstwa Infrastruktury – w sprawie zasad dopuszczenia przewoźników do infrastruktury przystankowej (prywatnej) na liniach regularnych.
  6. Pismo prawne do MI w sprawie formy „poświadczenia sytuacji finansowej” po 4 grudnia 2011r.
  7. Pismo w sprawie zasad korzystania z przystanków na terenie gminy Myślenice, (w imieniu P. Mieczysława Piotrowskiego).
  8. Pismo z dnia 19 styczeń 2012 r. do Starosty w sprawie zasad korzystania z przystanków na terenie gminy Myślenice.
  9. Organizacja Konferencji Transportowej w Krakowie w zakresie zmian w prawie transportowym po 4 grudnia 2011 roku.
  10. Organizacja Konferencji Transportowej w Toruniu w zakresie zmian w prawie transportowym po 4 grudnia 2011 roku.
  11. Organizacja Konferencji Transportowej w Jerzmanowicach w zakresie zmian w prawie transportowym po 4 grudnia 2011 roku.
  12. Uczestnictwo 5 – krotnie w Podkomisjach Sejmowych w pracach nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw - druk 1454.