Inicjowanie oraz realizacja licznych projektów przynosi nam wiele satysfakcji zawodowej, a dzięki zaangażowaniu osiągamy sukcesy, którymi pragniemy się podzielić.

 

Nasze sukcesy zawodowe – udział w przeprowadzaniu zmian w prawie polskim i unijnym

  • pomysłodawcy i współtwórcy najnowszego rodzaju umowy zatrudnieniowej (Umowa o Pomocy Przy Zbiorach), wprowadzonej do polskiego systemu prawnego. Niezwykłość konstrukcji wynika z okoliczności, iż umowa posiadając wszelkie cechy stosunku pracy została sklasyfikowana jako stosunek cywilnoprawny, objęty zryczałtowaną, bardzo niewielkim oskładkowaniem (ZUS i US), dzięki czemu skutkuje: a) niemalże pełną legalizacją kilkuset tysięcy pracowników sezonowych w rolnictwie przy zachowaniu konkurencyjności ekonomicznej rolników (dzięki minimalnemu oskładkowaniu); b) niemalże całkowitą likwidacją szarej strefy w obszarze rolnictwa w zakresie zbiorów owoców; c) ubezpieczeniem pracowników; d) zwiększeniem wpływów do ZUS i US w szacowanym wymiarze około 2 mld zł rocznie,
  • autor dysertacji doktorskiej, która stała się podstawą dla zmiany 20 letniego mylnego orzecznictwa Sądu Najwyższego w zakresie wypłaty ryczałtów noclegowych kierowcom transportu drogowego. W konsekwencji doręczenia dysertacji, Sąd Najwyższym wyemitował uchwałę w poszerzonym składzie siedmiu sędziów, zgodną ze stanowiskiem  zawartym w dysertacji. Skutkowało to wstrzymaniem lawiny procesów (szacowanych na kilkadziesiąt tysięcy postępowań o sumarycznej wartości ok. 2 miliardów zł) przeciwko polskim przedsiębiorstwom transportowym. Zapobiegło to lawinie bankructw polskich przedsiębiorstw transportowych i utrzymaniem statusu lidera transportu w Unii Europejskiej,
  • autorzy uwzględnionych przez KE poprawek błędów unijnego prawa transportowego (w szczególności zał. nr IV do rozporządzenia 1071/2009 WE),
  • autorzy pierwszego w Polsce Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego tzw. Planu Transportowego dla ZKGKM w Olkuszu (http://www.zkgkm-olkusz.pl/upload/plan%20transportowy%20ZKGKM%20Olkusz.pdf),
  • autorzy pozytywnie uwzględnionego wniosku do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, skutkujących implementacją do polskiego systemu prawnego nowelizacji kluczowej Konwencji Międzynarodowej AETR. Bez obowiązywania przedmiotowej konwencji, polscy przedsiębiorcy nie mogli realizować legalnego transportu drogowego poza obszar UE,
  • autorzy pozytywnie uwzględnionego wniosku do Ministerstwa Spraw Zagranicznych skutkujących implementacją do polskiego systemu prawnego nowelizacji innej kluczowej Konwencji Międzynarodowej ATP, Dzięki wdrożeniu przedmiotowej nowelizacji, niemalże cała żywność może być transportowana do polskich sklepów spożywczych w sposób legalny, za zasadach przewidzianych prawem międzynarodowym,
  • autorzy kilkudziesięciu interwencji, skutkujących zaprzestaniem nakładania na kierowców nielegalnych kar przez GITD „za każdą bramownicę systemu ViaToll” w astronomicznym wymiarze od kilku tysięcy do kilkuset tysięcy zł. W wyniku szeregu interwencji wskazujących na błędną interwencję Ministerstwa Infrastruktury oraz GITD (dwukrotnie u RPO, NIK, wielokrotnie GITD i Ministerstwie Transportu, w mediach m.in. „Rzeczpospolita”, „Polsat”, „TVN24”, RMF), wycofano się z mylnych interpretacji. Problem miał skalę masową, ponieważ błędnie naliczone kary wymierzono wobec blisko 100 tysięcy kierowców. Interwencja pozwoliła uchronić wiele rodzin przed poważnymi skutkami finansowymi lub wręcz bankructwem,
  • autorzy kilkudziesięciu interwencji do kluczowych instytucji państwowych, skutkujących zaprzestaniem przez GITD nielegalnego ważenia DMC wagami do ważenia osi. Beneficjentami przedmiotowej interwencji jest kilkadziesiąt tys. polskich przedsiębiorstw produkcyjnych oraz transportowych,
  • autorzy skutecznie rozpatrzonej argumentacji przedstawionej w KPRM oraz Ministerstwie Rozwoju, pozwalającej ochronić około 4 tys. przedsiębiorstw polskiej branży wentylacyjnej i rekuperacyjnej przed upadłością w wyniku wprowadzenia polskiego porządku prawnego uregulowań, dyskryminujących polskie przedsiębiorstwa,
  • współautorzy we współpracy z Ministerstwem Rodziny Pracy i Polityki Społecznej oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, obowiązującej aktualnie w Polsce konstrukcji prawnej emisji  podstawowego dokumentu A-1 odnoszącej się do delegowania przez polskich pracodawców około miliona pracowników rocznie do pracy w krajach UE.