Jesteśmy niekwestionowanym liderem w zakresie praktycznego stosowania i wdrażania prawa mocowania ładunków w transporcie (zgonie z normą EN PN 12 195 1, przepisami polskiego prawa przewozowego, przepisami międzynarodowego prawa przewozowego – czyli Konwencją CMR, polską Ustawą o transporcie drogowym oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 25 stycznia 2018 r w sprawie sposobu przewozu ładunku.
Prawo mocowania ładunków – współpraca z Ministerstwem Infrastruktury
Prezes naszej Kancelarii prof. SGMK dr Mariusz Miąsko opracował treść Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 25 stycznia 2018 r w sprawie sposobu przewozu ładunku, która po konsultacjach społecznych, została wyemitowana przez Ministra Infrastruktury i wdrożona do polskiego systemu prawnego.
Prace nad Prawem mocowania ładunków w oparciu o doświadczenie zdobyte podczas przeprowadzania licznych audytów i szkoleń
Zrealizowaliśmy kilkaset audytów lub specjalistycznych szkoleń prawnych o technicznych w zakresie normatywnego mocowania ładunków dla największych krajowych i światowych koncernów. Wśród naszych klientów są przede wszystkim największe koncerny światowe.
Powołaliśmy do życia markę – firmę inżynieryjną Logistic Technologies www.LogisticTechnologies.pl – wyspecjalizowaną w realizacji obsługi inżynieryjnej, projektowej, proceduralnej w zakresie wdrażania procedur mocowania ładunków i realizacji audytów mocowaniowych.
Posiadamy ogromne doświadczenie w realizacji specjalistycznych szkoleń z zakresu zasad normatywnego mocowania ładunków.
Opatentowane rozwiązania mocowania ładunków
Opracowaliśmy nowatorskie rozwiązania mocowania ładunków za pomocą naszych autorskich “Siatko -Pasów MiNi”, które w porównaniu do tradycyjnych pasów są tańsze w eksploatacji, znacznie wytrzymalsze i mniej zużywające się od tradycyjnych pasów i nie niszczące ładunków.
Opracowaliśmy Kątomierz MiNi służący do badania integralności ładunków na paletach. Badanie takie ma obowiązek zrealizować każdy nadawca transportujący ładunki wieloelementowe na paletach
Opracowaliśmy nowe urządzenie oraz nową metodę mocowania słupów wirowanych w transporcie (stosowaną aktualnie przez jedne z koncernów energetycznych)
Opracowaliśmy nowy (jedyny na świecie normatywny typu L) system mocowania szkła w transporcie drogowym
Opracowaliśmy oprogramowanie Manager Załadunku, służące do stałego monitorowania ON LINE całego procesu przygotowania ładunku, załadunku oraz mocowania ładunków.
Jesteśmy autorami licznych publikacji (w tym także opracowań naukowych i książek), poświęconych zasadom normatywnego mocowania ładunków. Można przytoczyć niektóre z nich:
- „Analiza odpowiedzialności osób fizycznych i konsumentów za unieruchomienie ładunków w przewozach kurierskich”
https://jazdaprawna.pl/odpowiedzialnosc-osob-fizycznych-i-konsumentow-za-unieruchomienie-ladunkow-w-przewozach-kurierskich/
- „Bardzo ważny wyrok wyłączający odpowiedzialność przewoźnika za skutki nieprawidłowego unieruchomienia ładunku”
https://jazdaprawna.pl/bardzo-wazny-wyrok-wylaczajacy-odpowiedzialnosc-przewoznika-za-skutki-nieprawidlowego-unieruchomienia-ladunku/
- „Słupy nareszcie legalnie mogą wyjechać na drogę”
https://jazdaprawna.pl/slupy-nareszcie-legalnie-moga-wyjechac-na-droge/
- „Urządzenie do normatywnego przewozu i unieruchomienia słupów wirowanych JUŻ DOSTĘPNE”
https://jazdaprawna.pl/urzadzenie-do-normatywnego-przewozu-slupow-wirowanych/
- „REWOLUCJA! Od 28 lutego 2018 ZAKAZANY jest przewóz ładunków mocowanych niezgodnie z normą EN 12 195-1”
https://jazdaprawna.pl/mocowanie-ladunkow-niezgodne-z-prawem/
- „Nieprawidłowy przewóz ładunku – nawet ubezpieczenie nie zwolni Cię z odpowiedzialności!”
https://jazdaprawna.pl/a-czy-ty-jestes-ubezpieczony/
- „Nawet 5 mln zł kary za nieprawidłowo zamocowany ładunek na ciężarówce”
https://jazdaprawna.pl/umowa-przewozu-a-odpowiedzialnosc-karna/
- „Odpowiedzialność nadawcy za skutki braku unieruchomienia ładunku w transporcie”
https://jazdaprawna.pl/bezprawnosc-umownego-przeniesienia-odpowiedzialnosci-z-nadawcy-na-przewoznika-za-skutki-braku-unieruchomienia-ladunku-w-transporcie/
- „Bezprawność umownego przeniesienia odpowiedzialności z nadawcy na przewoźnika za skutki braku unieruchomienia ładunku w transporcie”
https://jazdaprawna.pl/bezprawnosc-umownego-przeniesienia-odpowiedzialnosci-z-nadawcy-na-przewoznika-za-skutki-braku-unieruchomienia-ladunku-w-transporcie-2/
- „Odpowiedzialność nadawcy w CMR za szkody wynikłe z braku unieruchomienia ładunku”
https://jazdaprawna.pl/odpowiedzialnosc-nadawcy-za-szkody-wynikle-z-braku-unieruchomienia-ladunku-na-gruncie-konwencji-cmr/
- „Za 25% wypadków ciężarówek na drodze odpowiadają producenci i załadowcy…”
https://jazdaprawna.pl/za-25-wypadkow-ciezarowek-na-drodze-odpowiadaja-producenci-i-zaladowcy/
Prezes Kancelarii zrealizował wiele filmów poświęconych tematyce mocowania ładunków
- „ZAKAZ przewozu ładunków niezgodnie z EN 12 195-1”
https://jazdaprawna.pl/zakaz-przewozu-ladunkow-niezgodnie-z-en-12-195-1/
- „Kontrowersyjne orzeczenie sądu z 2017 r. dotyczące mocowania ładunku”
https://jazdaprawna.pl/kontrowersyjne-orzeczenie-sadu-dotyczace-mocowania-ladunku/
- „Dlaczego to nadawca musi zamocować ładunek? Cz. IV – Podsumowanie”
https://jazdaprawna.pl/dlaczego-to-nadawca-musi-zamocowac-ladunek/
- „Mandat za niezamocowany ładunek niesłuszny? Cz. III”
https://jazdaprawna.pl/mandat-za-niezamocowany-ladunek-niesluszny-cz-iii/
- „Nie kierowca musi zamocować ładunek Cz. II”
https://jazdaprawna.pl/nie-kierowca-musi-zamocowac-ladunek-cz-ii/
- „Dlaczego to nie kierowca musi unieruchomić ładunek? Cz. I”
https://jazdaprawna.pl/dlaczego-to-nie-kierowca-musi-unieruchomic-ladunek-czesc-i/
Prezes Kancelarii Prawnej Viggen opracował, opatentował lub uzyskał Wzór Przemysłowy, wyprodukował i wdrożył na polski rynek, wiele systemów mocowania ładunków np.:
- „Drugi wzór przemysłowy na Urządzenie do mocowania słupów wirowanych na zestawach transportowych!”
https://jazdaprawna.pl/22551/
- „System do mocowania i transportu słupów wirowanych”
https://jazdaprawna.pl/system-do-m/
- „Słupy nareszcie legalnie mogą wyjechać na drogę”
https://jazdaprawna.pl/slupy-nareszcie-legalnie-moga-wyjechac-na-droge/
- „Urządzenie do normatywnego przewozu i unieruchomienia słupów wirowanych JUŻ DOSTĘPNE”
https://jazdaprawna.pl/urzadzenie-do-normatywnego-przewozu-slupow-wirowanych/
- „System do mocowania i transportu słupów wirowanych”
https://jazdaprawna.pl/system-do-mocowania-i-transportu-slupow-wirowanych-3/
- „KĄTOMIERZ MiNi – nowe urządzenie do badania integralności ładunku”
https://jazdaprawna.pl/katomierz-mini-nowe-urzadzenie-do-badania-integralnosci-ladunku/
Jesteśmy autorami książki (opracowanie naukowe): „Prawne aspekty normatywnego unieruchomienia ładunków na gruncie prawa krajowego i międzynarodowego”