21 lipca br. Rada Federalna Niemiec przyjęła szereg zmian do Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych regulujących czas pracy kierowców. Wśród propozycji znalazł się przepis, zgodnie z którym manualny wpis uwzględniający dni wolne w tachografach cyfrowych ma być obowiązkowy, a czas gotowości kierowcy liczony jako inna prawa.

Dotyczy to pojazdów używanych do przewozu towarów, których maksymalna dopuszczalna waga, łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 2,8 tony i wynosi nie więcej niż 3,5 tony. Zmodyfikowane przepisy nie będą dotyczyły kierowców pojazdów o DMC powyżej 3,5t. Zgodnie ze zmianami czas gotowości kierowcy będą musieli zapisywać poprzez przestawienie tachografu cyfrowego na znak dla „inna praca” (ikona młotki). Oznacza to, że kierowcy za czas oczekiwania podczas załadunku i rozładunku będą mogli żądać ustawowej płacy minimalnej.

Na razie nie wiadomo kiedy projekt rozporządzenia zostanie uzupełniony przed Federalne Ministerstwo Transportu. Prawdopodobnie nastąpi to jeszcze przed wyborami. Nowelizacja rozporządzenia wejdzie w życie następnego dnia po jej ogłoszeniu w Federalnym Dzienniku Ustaw.